Sorry, this entry is only available in European Spanish.
Los estudios de Información y Documentación-Planeta Biblioteca
ESCUCHAR EL PROGRAMA DE RADIO
Reproductor de audio Ir a descargar
Descargar en la app de tu móvi: https://www.ivoox.com/_ik_descarga-app_1.html
En esta ocasión nos visitan las profesoras de la Facultad de Traducción y Documentación Manuela Moro, directora del Máster SID, y Yolanda Martin, directora del Departamento de Biblioteconomía y Documentación, para hablarnos de los estudios de Información y Documentación de la Universidad de Salamanca. En el programa hemos conversado sobre las titulaciones que se ofrecen, contenidos, valoración, integración en el mercado laboral y las diferentes orientaciones de las distintas titulaciones.
Dirección máster: moroca@usal.es
Página web: https://mastersid.usal.es/
Pre-registration open
Pre-registration open: 1/03/2023 to 21/07/2023.
Students wishing to start their Master’s Degree studies must pre-enrol through the online platform between 1 March and 21 July 2023, even if they do not meet the requirements for access. Link to platform. Pre-registration accesstranslation
(Español) Sesión de Acogida
(Español) fecha de automatrícula
(Español) Conferencia: Archivos científicos. Fundación Fiocruz.
Complementary training activity-PAYED 25/02
Complementary training activity-PAYED. 25/02/2022 10:30 am to 2 pm. Faculty of Translation and Documentation. Room 6.
Course title:
AtoM: A software for the representation and access to archival information.
Professora:
Dunia Llanes Padrón.
Associate Professor University of Havana; Community Manager Fonoma. PhD in Documentation from the University of Salamanca.
Course objective:
The course aims to cover the theoretical and practical aspects for the.
description, access, use and reuse of archival resources. It is approached from a double perspective, analyzing on the one hand the standards and conceptual models of description, and on the other hand, showing the synergies between the standards and AtoM (software for description and access).